Przez trzy dekady nasi badacze analizowali procesy gospodarcze, zjawiska ekonomiczne i problemy w relacjach społecznych. Śledzili wpływ technologii na każdą z tych dziedzin oraz szukali możliwości wykorzystania nowych narzędzi cyfrowych. Ekonomiści, specjaliści w zakresie zarządzania, badacze społeczni, psychologowie, prawnicy i analitycy danych z Akademii Leona Koźmińskiego rozpoczynają czwartą dekadę naukowych badań otaczającego nas świata.
Akademia Leona Koźmińskiego to dążenie do doskonałości w badaniach i w drodze do bycia międzynarodowym punktem odniesienia w zakresie wiedzy we wszystkich obszarach zarządzania. Świadczy o tym nasz wkład – publikacje w czasopismach naukowych, książkach, studiach przypadków, a także współpraca z wiodącymi firmami w celu rozwiązania rzeczywistych problemów i potrzeb biznesu.
Co przyniesie przyszłość? Sześćdziesięciu uznanych naukowców i naukowczyń Akademii Leona Koźmińskiego podjęło próbę zidentyfikowania trendów kształtujących przyszłość społeczeństwa, biznesu i przywództwa. Opublikowany trendbook to trzydzieści rozdziałów pełnych wiedzy, praktycznych doświadczeń, ale też inspiracji do poszukiwania własnych odpowiedzi. Zapraszamy do lektury - zarówno pełnego opracowania, jak i streszczenia
„Po wybuchu pandemii badani zaczęli deklarować, że jedzenie stało się ważniejszą częścią ich codzienności. Chętniej wykorzystują resztki z posiłków do przyrządzania nowych potraw, a także bardziej przychylnie zapatrują się na dania zdrowe, zamiast gotowych lub składających się z produktów przetworzonych.”
“Jeśli zatrudniony ma w biurze lub zakładzie kogoś przyjaznego, jego zaangażowanie i zadowolenie jest wyraźnie większe niż w przypadku pozostałych ankietowanych. A po pandemii wpływ bliskich relacji na satysfakcję z pracy stał się jeszcze silniejszy”.
„W wielu krajach europejskich wprowadzono nowe regulacje i po kilku latach możemy obserwować znacznie lepsze wyniki firm oraz większą transparentność ich działania. A to za sprawą większego zaangażowania kobiet w życie gospodarcze”.
„Niepewność osłabia koniunkturę gospodarczą, a słaba koniunktura zwiększa niepewność. To błędne koło może przerwać jeden z dwóch scenariuszy. Albo poprawią się nastroje i postawy społeczne, a co za tym idzie – poprawi się sytuacja realna. Albo odwrotnie – wyraźnie lepsza sytuacja realna poprawi nastroje i zredukuje niepewność”.
„Państwo musi zadbać o społeczną równowagę: o zmniejszenie liczby osób wykluczonych, bez dostępu do dóbr uznawanych dziś za podstawowe”.
“Skuteczna metoda zachęcania biznesu do wprowadzania zielonych rozwiązań to tzw. policy-mix. Chodzi o łączenie wsparcia finansowego dla przedsiębiorstw z rozsądnym poziomem opłat środowiskowych”.